Logic Error

27 April 2009
Kisah seorang isteri kepada programmer... satu malam setelah pulang dari kerja


Suami:
"Selamat malam sayang, sekarang saya logged in."

Isteri:
Abang ada beli tak barang yang saya pesan tadi?

Suami: Bad command or filename.

Isteri: Tapi kan ke saya dah call abang pagi tadi kat pejabat suruh abang beli!

Suami: Errorneous syntax. Abort?

Isteri: Ish. Abang nih, takkan itu pon tak ingat? Hahaa..... Abang kata tadi dalam telefon nak beli tv? Mana dia?

Suami: Variable not found...

Isteri: Abang nih memang tak bole harap la. Bak kad kredit abang. biar saya pergi belikan dan shopping barang dapur sekali.

Suami: Sharing Violation. Access denied...

Isteri: Abang ni tak sayang saya ke? abang lebih sayang komputer abang tu dari saya. Saya tak tahan la kalau macam ni selalu.

Suami: Too many parameters...


Isteri: Saya menyesal pilih abang sebagai suami saya. Harapkan muka je hensem.

Suami: Data type mismatch.

Isteri: Abang nih memang betul-betul tak berguna
la.

Suami: It's by Default.

Isteri: Macamana pula dengan gaji abang?

Suami: File in use ... Try later.

Isteri: Kalau begitu, apa peranan saya disisi abang sebagai isteri?

Suami: Unknown Virus.



Ok.. Tgk ayah nak install Windows Vista ni yer.. Pasni kita blajar bt coding pakai cmd lak ek.. mak nye awak faham x..

maknya jawap"...Bapak nye.. nak bt frienster leh x"


3 coretan hati:

miss erhanis said...

erk...tp aku rs xder saper nk jd isteri ko..ko kene benti rokok 2..n perut 2 jgn lp...buncit sgt...tiap2 mlm kene buh pencerah...kasi putih skit..ubat cacing yg aku belikan 2 jgn luper mkn...sehari 5 botol telan..hakhakhak..br perut ko mengancam skit....

miss erhanis said...

wei..melalui pic 2..aku tau..2 la ms dpn ko..time 2 ko da slim...ko da kawen n ngah ajar anak n bini ko wat fs n fc n ms...hahha..oh luper..ko jgn luper suh sumer wat blog...hahha..biar aku kenal sumer ank n bini ko..hahhahha

ikeen said...

epy..npe la ko aja ank ko y bkn2..ish!!!..hikhik