Diari Kasut Pallas

15 April 2009
Pagi sabtu y hening sesegar pagi sabtu.. masa tu aku x mengenal lagi erti hening.. aku epy berdarjah satu... bedebuk!! kasut sekolah aku dilempar ayahku dalam bilik air Kondo setinggan ku... ayahku mengeluarkan satu arahan ringkas.."Epy p basuh kasut"... "mane pandai epy blum akhil baligh lagi.." jwp ku spontan sambil sikat rambut belah tepi.. Blajar le.. "ambik kapur kasut bagi putih".. bentak jiwa muda ayah ku.. sambil menghulur kapur kasut kpd aku.. jantung aku berdegup kencang mengikut irama.. "its ok its orait "jawap aku dalam BI.. 15mint berlalu dengan pantas.. aku kuar bilik air... rambut belah tepi aku masih tersisir rapi.. "mane kasutnya" tanya umie aku.. "tu dalam baldi".. aku jwp ringkas.. umie aku seakan Histeria melihat baldi tu.. aku panik... tapi cool.. aku tau apa y aku bt 2 mmg cool.. 4 kotak kapur kasut dituang dalam baldi dan kasut aku direndam sekali..... sungguh putih....."apa y ko bt ni epy".. kapur kasut ..jawap ku.. " ni bkn kapur kasut, ni rendam kasut dalam kapur".... "epy mane tau.. epy blum akhil baligh" jawapku sambil membetulkan rambut belah tepi aku....
--esoknya aku pakai kasut pallas tapi tapak kasutnya putih.. aku cool.......



Kenapa Zaman aku x ada kapur kasut mcmni??


**dulu kasut sape putih adalah jejaka y digilai wanita.. skrg tidak lagi... mane hilangnya adap timur kita??


echo=Aku dah x ingat sikat belah tepi camne??

0 coretan hati: