Bintang Hanya Ketawa

28 April 2009
Aku Selalu Jengah Kepalaku Keluar dari kepompong Jahil dalam Diri Ini... Ordinary day... "Keluar dari Dunia selesamu dan Pergi Mati dalam dunia sebenar".. aku ingat kata2 Cikgu Faridah ketika markah math aku hanya kosong.. dan pertama kali aku hanya mampu memandang langit.. Nama aku dilekatkan di papan kenyataan Koperasi.. Aku x pernah tgk.. Tapi gayanya seorang sahabat memberitahu aku nama aku ditampal dgn font Arial dan saiz 32.. aku hanya mampu memandang langit... Aku tidak sekali memaki cikgu itu dalam Bahasa Omputih.. Aku Mengagungkan Bahasa aku.. Aku Maki Sekali.. Esok sekali... begitulah hari2 aku berlalu..

Sampai Satu detik aku x dapat lupa.. Cikgu Faridah menemuiku dgn sampul surat.. Diberi nya sampul itu kpda aku... Dahi aku dikucup.. Tahniah Firdaus.. Di tgn aku tergengam Slip exam aku.. Slip itu aku buka perlahan2.. Titis manik dari juraian mata ku... MATH aku dapat B.. Aku lupa y aku pernah dapat 0.. tapi aku lupa cikgu aku.. Cikgu.. aku janji.. Aku akan mati dalam dunia sebenar.. Aku doakan dirimu sejahtera...





**didalam sampul surat itu terselit nota tahniah dan rm50.. Terima kasih cikgu... perkataan y x sempat aku ucap dahulu.........

3 coretan hati:

ikeen said...

cikgu..epy nie dlu mesti sgt nakal kn..sbb2 die dpt kosong..da 2 maki cikgu lak2...ish!!!...mak(cikgu ku),mintak maap jugak sbb slalu monteng class..haha

Epy_Three said...

ni sorang lagi anak cikgu y degil.. kena rotan kang nangis..

miss erhanis said...

haha..naseb aku anak buah cikgu jer(pkcik aku)..haha..cikgu(cikgu intan aka cikgu tadika aku)..maap kan kiter...