Seribu Warna Pelangi

08 May 2009
Terbang aku kadang seolah tidak lagi seindah dulu.. makin aku terbang... aku jauh dgn umie... aku cuba kembali.. tapi umie x bagi.. umie cakap pergilah belajar di negeri org.. aku tanya.. umie ikut x.. umie cakap dia ikut menghantar aku... aku terbang demi umie.. tapi aku sedar umie tidak teman aku lagi disana.. aku cari.. mane umie.. aku sedar bukan senang untuk aku terbang dalam suasana dahulu lagi.. sejak hari itu sayap aku patah sebelah.. aku yakin umie tau.. tapi umie biarkan ia sembuh sendiri ..umie tau aku mampu terbang lagi.. dan umie tau di awan byk halangan dan aku perlukan sayap y cukup kuat.. umie patahkan dulu.. demi aku mampu utk terbang sendiri..

setiap kali aku jatuh.. aku panggil umie.. "umie sakitnya".. umie cakap.. belajarlah merasai sakit.. terbanglah kmbali...
setiap kali jalan y aku pilih adalah hitam.. "umie penatnya".. umie cakap.. patah balik ke asal rasailah cahaya dan terbang pulang...
setiap kali aku terbang dan di sekelilingku sepi tanpa lagu ku.. "umie sepinya".. umie cakap.. kita x akan terbang selalu berteman..

Umie.. Ampi rasa sayap ini kuat untuk terbangpulang... untuk menjaga drimu kala ini.. izinkan ampi terbangpulang kembali.. merasai seribu warna pelangi.. namun ampi tau hanya satu warna y ampi mampu sinari... ampi janji... hidup ampi selebihnya hanya kepada mu.. ampi rela ptahkan semua sayap supaya tidak terbang lagi... hanya ingin disisi mu.. selamanya....




**Umie ampunilah dosa diri ini.. Ku cium tapak kaki mu..

echo=umie ku hanya seorang guru agama di tadika.. namun aku tidak mampu seperti mu.. walau ijazah di tgn ku.. maaf diri ini.. aku sesat bila cahaya pelangi itu tidak disampingku..

Selamat Hari Ibu Untuk Dirimu......terima kasih .. mengajarku erti hidup dunia ini..

8 coretan hati:

ikeen said...

umie..ku syg mu jua..aa??..huhu
windu kt fmily..nk blk..tp mak x bg terbang jgk..hua..cedey..

Epy_Three said...

nnti tiba masa terbanglah pulang..

Dayang Fazlyn Chelly said...

hehe..mngalir air mata baca text ni..:')

miss erhanis said...

umi!!!!!!waaa...umi!!..
nk alik!!!!

saiful said...

bgus eping!

Fikri Misti said...

Nasib baik ada hari ibu, kalau tak, mesti takde entri pasal umie ni, kan?

Epy_Three said...

hakhak.. aku bt entry dengan niat suci ni.. hakhak.. ben.. apahal muka ko dah berubah.. x comel lah gambar ni..

Fikri Misti said...

Gambar pinjam tu, blogger hebat mane guna foto muka sendiri. Ahahaha...