Anak kecil

23 May 2009
Hidup dengan Diriku satu kebebasan Y terhad. Aku membesar dengan satu corak y berbeza.. aku dan adik ku -mohd salman- bezanya hanya 5 thn.. aku membesar denganya dengan pelbagai warna. tidur mlm aku hanya dengan diri dia.. kadang kala aku serabut bila aku di ekori bayang dia. apa perbuatan aku ingin jua dia lakukan.. walau buruk.. dia akan ikutkan.. Ahhh.. aku x nak tgk dia lagi.. aku ingin kebebasan aku sendiri.. aku cemuh bila umie ku suruh aku jaga dia.. aku x mengerti masa itu kenapa dia ni sibuk tol nak ikut aku.. mane aku nak lepak dia ikuti dan diketawakan rakan ku.. ahh lantak ko ler..

Itu dulu.. skrg aku tau.. aku dan dia x dapat dipisahkan.. aku tau dia mengikuti aku sbb aku abgnya.. dia ingin jadi seperti aku.. aku tau setiap kali tidur.. dia akan tolak semua bantal kepada aku.. sbb tau aku tidur dgn memeluk bantal.. skrg aku tau adik aku y dulu bukan anak kecil.. aku nampak diri aku pada dia.. tiba2 aku ingat kembali.. basikalnya dicuri di sekolah.. dia mengadu pada aku.. aku bt x tau.. dia nangis.. ptg 2 aku tgk buku lima aku x berada di tempat selalu.. sape pakai?? tanya diriku.. aku tgk atas katil baju adik aku koyak dan kotor.. aku cari adik aku.. dia ada dalam bilik kak ida.. mukanya merah.. aku tanya apa jadi.. dia cakap dia guna buku lima aku untuk pukul budak curi basikal dia.. skrg dia takut.. dia nangis2.. cakap abg budak 2 nak cari dia pukul dia.. aku sebak.. aku sesal x hiraukan dia tghari 2.. aku mintak maaf.. aku cakap x yah risau.. ko adik aku.. esok muka aku bengkak.. adik aku je tau knapa.... dia cakap dia x kan pukul bdk 2 kalu tau mcm ni.. aku bagi dia buku lima aku.. aku cakap.. ko jaga diri ko lpas ni.. dalam hati aku.. aku tau aku x leh jaga dia selamanya.. skrg dah 7 thn benda ni jadi.. aku tengok skrg dia jadi manja.. hidup nak senang.. pakai nak stailo.. rambut nak pacak2.. balik ni aku nak penampar laju2.. aku nak tanggal seluar dia time tido.. camne le aku didik x jadi lelaki jgk budak ni.. nak bayar bil api pn leh call aku mcmne.. cettttt...


Aku dan Budak paling manja.

Echo=Kalu dah nama bongsu.. camne pn ttp bongsu x kira mcm ne aku ajar..

3 coretan hati:

ikeen said...

erm...ko y manje ke adk ko y manje nie??..hakhak~

miss erhanis said...

hahahah...
cam adek aku sgt...
sumer mender nk ikut aku..hakhak..
skolah masuk aliran samer..
masuk u pun cos samer...
cumer len u jer..hakhakhak...

tp yg pasti aku gak yg mnja...
n adek aku secara berleluasa nyer bertindak sbg abg skrg...
aku kompius...
saper kakak saper adek..hahhaha

Anonymous said...

tibe2 rase terhina yg amat.. haha. bongsu mmg manje ke? aku bongsu . tak pon. hahaha